Ranjani Gayatri at Seattle April 13th

Review the latest concerts you have listened to.
Post Reply
musi
Posts: 47
Joined: 29 May 2017, 11:52

Ranjani Gayatri at Seattle April 13th

Post by musi »

Duration - 170 mins
Violin Charumathi Raghuraman
Mridangam Sai Giridhar


Ramanavami Housefull Concert
1. Mathe Malayadwaja- Kamas varnam - H Mutthiah Bhagavathar
2. Dayamado ranga - reetigowla - purandaradasa (Swaras)
3. Rangapuravihara
4. Nyanamosagarada ( 7min alapana by Ranjani - 5 min violin return - neraval and swaras)
5. ChithamIrangatha- Sahana- Misra chapu - Papanasam Sivan (9min alapana by gayatri - 5 min violin return)
6. Maravairi- Nasikabhooshani - Adi talam thisra nadai
7. RTP - Kapi - Khanda Triputa
mAmava paTTAbhirAma mAruti sannuta nAma

Ragamalika Swaras - Manirangu (Ranjani) , Parallel presentation of Gambhira Nattai and Hamsanadam (Gayatri) , Bhageshri

Thani
8. Virutham (Naadiya porul kaikooda) Simhendramadhyamam, Bahudari, Maand - Raamanai Bhajithal
9. barasai badariyA sAvana kI - Megh Malar -Meera bhajan
10. Bollava Vithala

Overall a really nice ad enjoyable concert :)

arasi
Posts: 16787
Joined: 22 Jun 2006, 09:30

Re: Ranjani Gayatri at Seattle April 13th

Post by arasi »

9: barsE badariyAn sAvan ki

rajeshnat
Posts: 9927
Joined: 03 Feb 2010, 08:04

Re: Ranjani Gayatri at Seattle April 13th

Post by rajeshnat »

musi wrote: 14 Apr 2019, 18:04
9. barasai badariyA sAvana kI - Megh Malar -Meera bhajan


Overall a really nice ad enjoyable concert :)
Musi
THe very first time i heard this barsE badariyAn sAvan ki was thru an audio casette of Maharajapuram santhanam. I used to think thru the casette prints that the song was brindavana saranga/brindavani .I am not sure if Raga sisters are indeed singing the same raga . I have heard raga sisters sung only once megh malhar , what a lovely raga i still donot know how megh malhar is different from brindavani/brindavana saranga. I am assuming you do bit know raga sisters based on your previous posts , please do clarify if raga sisters indeed sang the same tune as santhanam or is that an entirely different tune .
Any case the cloud burst that missed a bit in the normally rainy seattle indeed happened in Los Gatos.

Post Reply